niedziela, 3 stycznia 2010

Przywracanie GRUBa 2

Byłem zmuszony zreinstalować Windowsa.Oczywiśćie Windows nadpisał MBR,więc wziałem się do roboty i poszukałem rozwiązania w necie.Odpalamy Ubuntu z Live CD i dajemy w terminalu:
sudo fdisk -l aby dowiedzieć się na której partycji mamy Linuksa.Ja mam na /dev/sda8.Następnie wklepujemy kilka komend:
sudo mkdir /mnt/temp
sudo mount -t ext4 /dev/sda6 /mnt/temp
sudo mount -o bind /dev /mnt/temp/dev
sudo mount proc /mnt/temp/proc -t proc
sudo mount sysfs /mnt/temp/sys -t sysfs
sudo chroot /mnt/temp
sudo grub-install /dev/sda
sudo update-grub2

6 komentarzy:

  1. Fajnie, działa. ale wkradła ci się literówka, zamiast /dev/sda6 chyba miało być /dev/sda8 lub na odwrót. Mi nie robi to różnicy ale nowicjusze mogą się pogubić. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Działa (Kubuntu 10.4 LTS).

    OdpowiedzUsuń
  3. sudo grub-install /dev/sda
    sudo update-grub2

    a mi wyskakuje że "uneble..." i ze "wrong command" przy tych wpisach

    OdpowiedzUsuń
  4. działa, ale do autora: weź przyjacielu ogarnij to co piszesz, albo /mnt/tmp albo /temp/ zdecyduj się!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejny raz ratujesz mi życie :) dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń